QUATRE BARRES (2019, CALICO)
QUATRE BARRES
INTERACTIVE COMIC GAME
s/n de QUATRE BARRES [de 1]
Calicó, autoeditor · Barcelona · España
Distribución:
España · 19-XII-2019
Edición:
Lengua:
En catalán
Formato:
Tamaño:
24 x 16,5 cm
Paginación:
80 págs. más cubiertas
Color:
COLOR (portada, interior)
Autores:
Historietista 1: FRANK CALICÓ


  0  0

Libro de ochenta páginas en color, encuadernado en rústica, con las cubiertas en color.

Libro de historieta que relataba en clave mitológica el origen de Cataluña dentro de una oferta lúdica que combinaba el cómic con un juego interactivo.

Se publicó en catalán y tras un proyecto de micromecenazgo promocionado a través de la plataforma totsuma.cat. Colaboraron en el proyecto Àlex Climent, de la empresa de videojuegos GKT Studios, y Alicia Luque, de la empresa de comunicación e impulso digital Con redes y a lo loco.

 

Promoción editorial:

Quatre Barres és una novel·la gràfica que relata la llegenda de Guifré el Pelós (840 - 897) com mai abans s’havia fet, reinterpretada a partir de fets històrics i personatges reals, però amb dosis de ficció. El còmic ens fa reflexionar sobre conceptes com la independència i el mateix concepte de "nació".

Creada per l’il·lustrador i escriptor català Frank Calicó, es tracta d’una nova versió del mite de les quatre barres plena de sorpreses, acció i èpica.

En les 80 pàgines de Quatre Barres s’explora aquesta aventura èpica inspirada en el fabulós còmic 300, de Frank Miller. Hi trobarem en Guifré i el seu poc conegut germà Miró el Vell, amb els seus dubtes i contradiccions, i les seves lluites ferotges i cruentes contra els musulmans.

Desitgem que us agradi !



Un dels elements més innovadors del còmic, a banda de la seva trama i del segell propi pel que fa a l’estil dels dibuixos de l’autor, Frank Calicó, a cavall entre Hellboy i Bola de Drac, és que també és un joc interactiu, que hem anomenat Interactive Comic Game.

És a dir, més enllà de la lectura de la novel·la gràfica, hi ha la possibilitat de poder-hi jugar i interactuar. Així, el joc proposa resoldre, mitjançant l’ús del telèfon mòbil o d’una tauleta digital, els enigmes que s’amaguen en algunes pàgines del còmic, a través de la realitat augmentada.

Aquesta possibilitat permet gaudir encara més de la lectura − al joc es poden “desbloquejar” personatges i s’hi poden trobar altres sorpreses −, i alhora aporta nova informació visual i documentació històrica d’aquella època.

Per resoldre els enigmes cal una bona dosi d’observació, enginy i capacitat de recerca. A més, el nivell de dificultat s’incrementa gradualment a mesura que la lectura avança. Així, alguns enigmes seran tot un repte! Potser serà necessari demanar pistes, però fer-ho restarà punts en el rànquing (la puntuació de cada jugador s'enregistrarà en temps real en un rànquing general que es podrà consultar a través del joc), així que caldrà utilitzar aquest recurs amb saviesa.

TEBEOENLACES
 3
TEBEOAFINES
  []
Números de esta colección
 1
Ordinarios (1): 1
Creación de la ficha (2021): Manuel Barrero · Datos e imágenes obtenidos del sitio web totsuma.cat
CITA DE ESTA PÁGINA / CITATION:
Manuel Barrero (2021): "QUATRE BARRES (2019, CALICO)" en Tebeosfera. Disponible en línea el 27-VI-2024 en: https://www.tebeosfera.com/numeros/quatre_barres_2019_calico.html
Esta ficha documenta la existencia de una publicación, lo cual no implica que la Asociación Cultural Tebeosfera posea ejemplares o los tenga a la venta. Tebeosfera no es una tienda. Tampoco asesoramos sobre el valor de mercado de los productos aquí mencionados.